Rozwiązanie AirLive do monitoringu Hotelu w Wenezueli

Wprowadzenie – o miejscu instalacji

Hotel Eco Inn Plaza Meru Wenezuela, międzynarodowy ośrodek położony w Ciudad Gujany w stanie Bolivar w Wenezueli, wdrożył system monitoringu oparty na kamerach IP, oprogramowaniu AirLive, rejestratorach CoreNVR w celu monitoringu i aktywnej ochrony swoich luksusowych apartamentów. Ventel CA, firma specjalizująca się w dziedzinie bezpieczeństwa elektronicznego, kontroli i całkowitej ochrony obiektów, została wybrana jako integrator odpowiedzialny za projekt i realizację tego wielkiego projektu.

Wyzwanie

Menedżerowie hotelu potrzebowali kompletnego rozwiązania dla monitoringu wideo, aby całkowicie kontrolować strategiczne miejsca w budynku, dzięki czemu będą mogli aktywnie rozwijać działalność i usługi. Po etapie oceny, integrator zalecił instalację urządzeń do monitoringu IP firmy AirLive, aby spełnić zaawansowane potrzeby hotelu. Głównym wyzwaniem było zebranie wszystkich zdjęć oraz nagrań zarejestrowanych przez kamery zlokalizowane w strategicznych miejscach, aby później wykonać inteligentną analizę wszystkich materiałów zgodnie z wymaganiami administratorów systemu nadzoru. Eco Inn Plaza Meru jest jednym z najwyższych i najbardziej rozpoznawalnych wieżowców w całej Wenezueli. W związku z tym rozwiązanie powinno być równie ważne, jak sam budynek.

Rozwiązanie

Po analizie miejsc, w których miały znaleźć się kamery, kierownicy projektów zalecili instalację czterech modeli kamer, zaprojektowanych specjalnie dla różnych funkcji monitorowania. Do monitorowania terenu wokół hotelu wybrane zostały kamery AirLive OD-2050HD – 2 megapikselowe kamery zewnętrzne IP z obsługą zasilania przez PoE oraz wandaloodporną obudową. Do monitorowania pięter 1 – 13 oraz wyjść awaryjnych na terenie ośrodka zostały wybrane kamery AirLive DM-720 oraz IP-200PHD-24. Natomiast do zabezpieczenia parteru, tarasu oraz dachu użyto również kamer AirLive MD-720 i IP-200PHD-24 . W piwnicach zamontowano kamery AirLive OD-2050HD. Zarówno taras jak i dach są monitorowane ruchomymi kamerami kopułkowymi z trybem widzenia w ciemności, które są zintegrowane z platformą IP za pomocą konwerterów VS-100 (sygnał analogowy do IP). W sumie wdrożono, zainstalowano, skonfigurowano i uruchomiono 160 kamer na terenie hotelu.

W ramach systemu nagrywającego zainstalowano dziesięć urządzeń magazynujących, które pozwalają na przechowywanie ostrych zdjęć i nagrań w wysokiej rozdzielczości. Rejestratory CoreNVR pozwalają śledzić wszystkie zdarzenia przez 24 godziny na dobę. Serwer główny posiada cechy typowe dla zaawansowanych urządzeń, idealne do zarządzania prawie 200 urządzeniami podłączonymi do sieci i infrastruktury komunikacyjnej (kamery, rejestratory CoreNVR, Switche Warstwy 2). Ponadto serwer został wyposażony w oprogramowanie CMS (Center Manager Software), które jest odpowiedzialne za ogólne zarządzanie platformą nadzoru wideo. Umożliwia ono podgląd obrazu ze wszystkich kamer, które są w zasięgu rejestratorów CoreNVR.

Stacje znajdujące się w poszczególnych działach, spełniają funkcję monitorowania, nadzoru i kontroli działań personelu, jak również działań niedozwolonych wewnątrz budynku. Platforma komunikacyjna jest obsługiwana za pomocą szybkich switchy, które są instalowane w każdej grupie roboczej. Czynnikiem branym pod uwagę w tym projekcie była analiza materiałów gromadzonych przez system nadzoru wideo. Platforma ta posiada najbardziej zaawansowane funkcje inteligentnej analizy wideo, zintegrowane z centralnym oprogramowaniem CMS i CamPro Professional. Bardzo ważną kwestią od początku projektu była funkcja liczenia osób wchodzących i wychodzących do hotelu. Cel został osiągnięty dzięki zainstalowanemu oprogramowaniu.